Wednesday, October 31, 2012

NOW,it's your turn. (3)

...............

    Em,nak dijadikan cerita,ada satu petang tu,aku minta pada mama satu benda.apa ea?
             "Ma,nak beli tudung labuh warna hitam,nak buat tudung riadah"
             "Ha,belilah."
Balik rumah pun,aku gosok,pakailah tudung tu.Tengok cermin.Erm,comel jugak.hehehe..^_^
Dari hari ke hari,aku pun pakai je tudung tu,walau ke mane pun aku pergi.Walau baju ape pun aku pakai.Tudung hitam tu je aku pakai.hihi.Aku rasa secure bila pakai tudung tu.Sebab ada satu petang tu,angin kuat yang amat,alhamdulillah,angin pun tiup la kan,ha,nasib baik ada tudung labuh ni,aku pun tarik ke depan sikit,supaya bentuk tubuh tak kelihatan..alhamdulillah.
Di situlah aku rasa satu nikmat yang Allah kurniakan untuk rasa selamat pakai tudung tu. :)

    Kadang-kadang terpandang jugak tudung lain tu,nak ambik,nak gosok,tapi,aku kan nak pakai tudung labuh!Arghhh.jangan.Biar warna hitam pun hitam lah.Keluarga aku merupakan keluarga yang biasa saja.Tapi,kami bahagia.Mama dan abah memang suruh kitorang tutup aurat.Cuma...

aku nak TUDUNG LABUH!hati ku memberontak nak pakai jugak!nak!!!(ups,sori2,terlebih sudah.hehe.ok.cukup2.)

    Erm,sampai lah hari raya.Raya tu,mestilah nak carik baju baru.tudung baru.kan3?hehehe
aku teringin sangat nak pakai tudung labuh raya tahun ni.Serius!Nak!hehe.Aku pun carik lah.Esok nak raye,hari ni aku baru nak carik tudung raye.hehehe.Ya,aku kan tak pernah tahu pun kat mane jual tudung labuh ni.Dekat kawasan aku ni tak banyak sangat jualan tudung labuh ni..erm,carik punye carik,tak jumpa yang sesuai dengan baju aku tu..Makcik aku pun cakap tak payah pakai lah Aisyah,tudung biasa pun boleh.
aku diam je 
            ..................
Hampa sangat weh!! :(  

#adakah Aisyah teruskan niat dia nak pakai tudung labuh atau dia dah tukar plan?jeng3...

Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)

NOW,it's your turn. (2)


Ha,sambungan dari part 1 tu,nak story sikit kisah yang dikongsikan oleh seorang muslimah comel ni.Silalah baca ye.^_^
          ________________ ____ ___ __ _

Aku menyarung tudung labuh ku,sarung stokin ku serta 'handsock' ke tangan ku.Lalu,aku mencapai beg sekolahku.Pagi itu hari pertama aku bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama (SMKA).
Ya,seperti biasa,imej budak SMKA ni begitulah nampaknya.Pulang dari sekolah,abah dan mama ajak aku ke pekan.Seperti biasa,Aku rilex je la pakai tudung bawal bidang 45,disilang ke bahu kiri dan kanan dengan memakai baju kurung.Tiada lagi tudung labuh.

    Begitulah hari-hari yang Aku lalui.

Aku mula belajar ber'couple'.Walaupun masih form 1.Muda sangat tu.hehe
Aku bermain mesej.Leka.Tetapi,Aku seorang yang tidak mudah hanyut dalam percintaan.Ceh..Bagi ku,belajar,adalah waktu belajar,dan tidak boleh dicampur adukkan dengan 'cinta'.

Pernah satu hari,ada seorang pelajar lelaki a.k.a 'pakwe' bertanya kepada Aku.
          "Aisyah,tak rasa hipokrit ke?"
          "Nak hipokrit kenapa pulak?"aku dengan muka hairan membalas mesej.
          "Yelah,kat sekolah pakai tudung labuh,kat luar tak pakai pun"
    dalam hati aku berbisik,"Haish,perli nampak,ada ke patut cakap camtu".Kemudian,aku pun balas lah mesej 'pakwe' aku tu.
          "Err,taklah.Tu kan hak masing-masing.As long as kite tutup aurat,ok lah kan."
          "Oh,camtu ea.Okay."

Aisyah kadang2 berfikir jugak apa yang 'pakwe' dia cakap tu,tapi,tak de apa lah kot bagi Aisyah.
Ada jugak sahabat2 Aisyah menegur Aisyah mengatakan bahawa 'couple' tu haram,tak boleh dan dilarang.Itu ini.Macam2.Aisyah seorang muslimah yang menerima nasihat dengan terbuka,tapi,dia
hanya terdiam dan senyum.Rasa insaf kadang2 ada jugak.hehe.

               Beberapa tahun kemudian...

#ha,agak2 ape jadi kat budak ni ea..tunguuuu... ^_^

Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)