Wednesday, October 31, 2012

NOW,it's your turn. (3)

...............

    Em,nak dijadikan cerita,ada satu petang tu,aku minta pada mama satu benda.apa ea?
             "Ma,nak beli tudung labuh warna hitam,nak buat tudung riadah"
             "Ha,belilah."
Balik rumah pun,aku gosok,pakailah tudung tu.Tengok cermin.Erm,comel jugak.hehehe..^_^
Dari hari ke hari,aku pun pakai je tudung tu,walau ke mane pun aku pergi.Walau baju ape pun aku pakai.Tudung hitam tu je aku pakai.hihi.Aku rasa secure bila pakai tudung tu.Sebab ada satu petang tu,angin kuat yang amat,alhamdulillah,angin pun tiup la kan,ha,nasib baik ada tudung labuh ni,aku pun tarik ke depan sikit,supaya bentuk tubuh tak kelihatan..alhamdulillah.
Di situlah aku rasa satu nikmat yang Allah kurniakan untuk rasa selamat pakai tudung tu. :)

    Kadang-kadang terpandang jugak tudung lain tu,nak ambik,nak gosok,tapi,aku kan nak pakai tudung labuh!Arghhh.jangan.Biar warna hitam pun hitam lah.Keluarga aku merupakan keluarga yang biasa saja.Tapi,kami bahagia.Mama dan abah memang suruh kitorang tutup aurat.Cuma...

aku nak TUDUNG LABUH!hati ku memberontak nak pakai jugak!nak!!!(ups,sori2,terlebih sudah.hehe.ok.cukup2.)

    Erm,sampai lah hari raya.Raya tu,mestilah nak carik baju baru.tudung baru.kan3?hehehe
aku teringin sangat nak pakai tudung labuh raya tahun ni.Serius!Nak!hehe.Aku pun carik lah.Esok nak raye,hari ni aku baru nak carik tudung raye.hehehe.Ya,aku kan tak pernah tahu pun kat mane jual tudung labuh ni.Dekat kawasan aku ni tak banyak sangat jualan tudung labuh ni..erm,carik punye carik,tak jumpa yang sesuai dengan baju aku tu..Makcik aku pun cakap tak payah pakai lah Aisyah,tudung biasa pun boleh.
aku diam je 
            ..................
Hampa sangat weh!! :(  

#adakah Aisyah teruskan niat dia nak pakai tudung labuh atau dia dah tukar plan?jeng3...

Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)

No comments: