Sunday, September 23, 2012

The way of Rasulullah walks :)

Bismillah.Assalamualaikum and very good evening to all brothers and sisters.How are u today?Have you selawat for the Prophet today?If not,follow me,allahumma solli ala saiyyidina muhammad wa ala alihi wasohbihi wabarik wasallim. :) ok.done!but,please continue selawat every day for Rasulullah ok? :) one smile for u!heeeeeeeeeeee

Ok,now,here's the main point I want to raise.


THE WAY OF RASULULLAH WALKS.

Aha!do you know?Do you ever heard about it?Ok.actually,before this,I not so confirmed about this,I just remember that Rasulullah walks fast as he walks to the way down the hill.So,the story which makes me feel confident with that begin like this.Jeng3...heeee.


In an impertubable evening,while I reading lab manual biology,I also hearing radio ikim.I heard this hadith :

Hazrat Abu Hurairah radiyallahu anhu says, "I did not see anyone more handsome as Rasoolullah sallallahu alaihe wasallam. It was as if the brightness of the sun had shone from his auspicious face. I did not see anyone walk faster than him, as if the earth folded for him. A few moments ago he would be here, and then there. We found it difficult to keep pace when we walked with him, and he walked at his normal pace." 

As i heard this hadith,I feel so excited to write it at my pinky diary.hehehe..

I miss Rasulullah so much!Don't you miss Rasulullah like me?hmmmm

So,as his ummat,we have to follow him,in the way he talks,in the way he walks,everything he did,must be a REASON! that we should follow him as our guidance!Rasulullah is the perfect humanbeing.

ok.enough.I want to rest.hehe.salam ukhwah for all muslims.Wassalam.


Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)

Sunday, September 9, 2012

Mengeluh bukan Cara terbaik!

"Aduh....sakitnyerrr..."
"Eeee...  @#*&$%@ ..apehal la boleh sakit ni..."

..................................................................................................................................................................................................................................................................

Hadis Rasulullah yang bermaksud : 

“Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya”
(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Bismillah..
Ha,kawan2,selalu tak mengeluh macam kat atas tu??Terutamanya waktu kita ditimpa musibah,iaitu sakit.Ya,diakui waktu sakit tu,memang sakit lah kan?(dah taw,tanya pulak..hehe).Sakit ni memang tidak disukai.Kalau boleh,nak sentiasa sihat je kan?Tapi,taw tak kenapa Allah bagi kita ujian macam ni?Taw tak kenapa Allah bagi kita ujian sakit ni?Untuk apa?Cuba tengok hadis di atas tu . ^^

Ha,dah baca dah?Kawan2 taw tak sakit tu dapat kafarahkan dosa-dosa kita yang lalu..Mungkin kita dah rasa diri kita baik dah."erm,solat dah cukup dah,puasa dah buat,aku buat baik dengan orang,dah jaga hubungan dengan Allah,tapi,kenapa aku kena sakit ni?"

Ha,jangan salah faham,Allah beri kita sakit untuk kita muhasabah diri kita balik sama ada kita ni benar2 sabar dengan ujian yang Allah beri atau kita hanya bersyukur bila kita dapat nikmat je,tapi,bila kita dapat musibah,kita jadi kufur nikmat pulak.Jangan macam tu taw. :)

Jangan hanya mengeluh!Ucapkan zikir2 penenang diri sewaktu sakit atau ditimpa musibah.Zikrullah itu penting! :)
oke lah.sampai sini je dulu.cik doktor nak balik uia dah ni.hehehe...jaga diri semua!jaga pemakanan.Kurangkan makan makanan yang berkolestrol dan sentiasa amalkan gaya hidup sihat.

Jumpa lagi!
Wassalam. ^_^

Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)

Cinta itu..

ya Allah,jika dia benar untukku,satukan kami ya Allah,
jika bukan,pisahkan kami,
lindungi kami ya Allah,..
dari panah2 iblis yang sentiasa mengganggu gugat HATI ini..


adakala aku terfikir kan dia,
aku resah,
gelisah,
rindu,
sayang,
itulah CINTA.

seringkali ku dengar ungkapan
cinta itu tidak salah!

yang bersalah hanyalah
KITA
yang mengurus cinta itu
untuk siapa!

aku inginkan perasaan CINTA itu
buat waktu ini
untuk
yang Maha Esa.

biarlah resah ku ini untuk Nya
biarlah gelisah ku ini untuk Nya
biarlah rindu ku ini Untuk Nya
biarlah sayangku ini 
HANYA
untuk Dia! 
shauqahkhadra


Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)