Wednesday, August 15, 2012

Ada lagi!!!!!

Bismillah.ehem..ehem..dengan ini saya penyimpan mohor besar raja-raja,mengisytiharkan tarikh Hari Raya Aidilfitri adalah pada .....................

NANTI DULU!!!!!

ha,,suspen2.. ^_^ . dah nak raya dah!!!!

tapi,Ramadhan kita macam mana?Bombastic tak?Wonderful tak?Awesome tak?ha,,,tengok balik checklist kita,carik balik,geledah balik,banyak tak amalan yang kita lakukan sepanjang Ramadhan ni?ha,jangan fikir raya je taw..Ramadhan dah pun nak berlalu,takkan kita nak biar macam tu je untuk beberapa hari ni lagi?


ATAUPUN

kawan2 semua yakin ke akan ada waktu untuk Ramadhan tahun depan?yakin?confident sangat lah tu... :)
jangan nak confident sangat lah.hehehe

kalau tak sempat nak lalui Ramadhan tahun depan macam mana?kawan2 jugak yang rugi...ciannyer...hehe..oelh itu,sedikit pesanan daripada penaja,hehe,di kesempatan yang ada ni,rebut peluang untuk lakukan banyak lagi amalan.Awal Ramadhan dulu kita semangat nak puasa,nak itu lah,nak ini lah,tapi,makin dah hujung Ramadhan kok momentum iman tu semakin berkurang ya ibuk,hehehehe.(nak cakap indonesia,tak jadi,heee)
Jadi,ayuh semua!Kita rebut ganjaran yang Allah janjikan pada bulan Ramadhan ni.Ha,malam lailatul qadar tu jangan lupa!


Hadith Nabi ada menyebut :

Ertinya : "Carilah ia(malam al-qadr) di sepuluh malam terakhir dari bulan ramadhan"
(Riwayat Bukhari dan muslim)

erm,okelah kawan2,,karangan ini ditujukan khas untuk semua dan "surat amaran" kepada diri sendiri juga.heee.Selamat men'boost up' iman kawan2 semua!hehehe,,,(tatabahasa salah) :)
Salam Aidilfitri Maaf Zahir Batin juga!


Ingat!ADA MASA LAGI!
Wassalam.


Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)

No comments: