Wednesday, May 18, 2011

Juz A Simple One...HIDAYAH!

Bismillah...hurm..today jawab exam pqs,sivik and pjk....
eh...lupe...kate Sofiuddin kena cakap arab....tapi...takut u all x faham nnti...hehe....
ok2...xpe2...
hari ni KOKO..mcm beselah Rabu ptg...ada ceramah bersama ustaz Kamil...@ Ust.Kay..huhu
nama glamour tu...klau nk taw...gi fb dia..keyh?
best giler ah ustaz tu....syukran ustaz!!


byk bnde nk citer tentang hidayah yang perlu kita bawak balik dari majlis ilmu...yang sepatutnya kita bawak balik....tapi...xtaw la masa mengizinkan tak...ok..tak pe...let me tell u hidayah number ONE!..


Sebelum tu,kita mesti tahu apa maksud hidayah...hidayah ni adalah pimpinan dari Allah kepada hamba2 Nya yang dikehendaki oleh Nya sahaja...


Ini adalah hidayah yang sepatutnya kita bawa balik apabila kita pulang dari majlis ilmu....


1.HIDAYAH HADIR.....
Apabila kita hadir ke satu majlis ilmu....sebenarnya kita dah dapat HIDAYAH HADIR....kerana Allah telah pilih kita untuk hadir ke majlis ilmu tu untuk mendengar ilmu....waima rumah kita dekat dengan masjid,tak semestinya kita dapat hadir ke majlis ilmu tu if kita tidak dipilih Allah untuk dapat hidayah ni...betul tak???


2.HIDAYAH MENDENGAR
Bila kita dah duduk je kat majlis ilmu tu..kompem la ada yang mengantuk...yang terlalu khusyukk mendengar sampai terhantuk ke depan ke tepi....hehe...mengiakan kata ustaz sampai ke depan....hehehe....
so...bila kita dah duduk je kat majlis ilmu tu...sebenarnya kita dah dapat pahala dah...pahala tu akan lagi besar if kita mendengar apa yang ustaz tu ckp....ye tak??hehe...


erm..ok lah kawan...sampai sini je kot...wassalam,,,,,ilalliqa'...

Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)