Sunday, March 20, 2011

Thank You Allah!

Assalamualaikum...

~Thank You Allah...~one of the song of Maher Zain...
i'm really really enjoy this song because 
Allah give me a chance to change when i was really2 far from Him
in a few year before...(^_^)
i was really2 bad before this...i know what i do is wrong,but,i still
do it...until I found a day that I was really really regret what i've done..
susah la ckp english ni...hehee
kite sambung BM je la ea....

Satu hari tu saya betul2 rasa something yg len...
macam rasa yg sangat takut...rasa tak tentu arah...
saya tak taw tindakan yg saya lakukan tu salah...
dan saya sgt2 menyesal.....saya rasa sgt menyesal sbb pilih jln tu...
smpai skrg saya selalu
bersyukur sbb Allah beri peluang pada saya utk BERUBAH...:)
dan Alhamdulillah hingga hari ini..saya adalah Nabilah yg 
"baru" selepas penghijrahan diri tu berlaku time tu..
dan saya berdoa semoga hidayah yang Allah beri itu tidak 
akan ditarik kembali....thank you Allah..
saya sangat sayangkan Allah...kerana Dia saya berubah..
ada yang tak terima perubahan diri ini..
ada yang tak percaya...
tapi,,ia tak jadi apa2 pada saya...ia tak beri kesan apa pun
pada saya...kerana
saya berubah kerana Allah.....

*minta maaf kerana tidak memberitahu apa yang saya lakukan...biarlah ianya
menjadi rahsia antara saya dan Allah...
tapi...perkara ni saya hrp sgt dapat bagi iktibar untuk korang semua!
Hijrah tak perlukan hari tertentu...masa tertentu...kerana takut2
hidayah tu takkan dtg lagi pada kita....ok kwn2?
(^_^)
selamat berhijrah!!heeee

ni lirik lagu Maher Zain tu...

Thank You Allah

I was so far from you
Yet to me you were always so close
I wandered lost in the dark
I closed my eyes toward the signs
You put in my way
I walked everyday
further and further away from you

Ooooo Allah, you brought me home
I thank you with every breath I take

الحمد لله الحمد لله
All praises to Allah

I never thought about
All the things you have given to me
I never thanked you once
I was too proud
to see the truth
And prostrate to you
Until I took the first step
And that's when you opened the doors for me
Now Allah, I realized what I was missing
By being far from you

الحمد لله
All praises to Allah

Allah, I wanna thank you
I wanna thank you for all the things that you've done
You've done for me through all my years I've been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope

O Allah, I wanna thank you
I wanna thank you for all the things that you've done
You've done for me through all my years I've been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank you for bringing me home

الحمد لله
All praises to Allah

الحمد لله

Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)

Assalamualaikum..hari ni juz artikel pendek tentang SAHABAT...
kita ada kawan kan?kawan kan ibarat cermin diri kita....sebab kawan ni memberikan pengaruh yg agak besar dengan kita....kawan adalah orang yang sangat hampir dengan kita.....so..ada pesanan Imam Al-Ghazali kat bwh ni tentang ciri2 sahabat yg baik 
“Imam Al-Ghazali berpesan kepada anak lelakinya: “Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut:
1. Jika engkau berbakti kepadanya, dia akan melindungi kamu.
2. Jika engkau memerlukan pertolongan daripadanya, dia akan membantu kamu.
3. Jika engkau menghulur sesuatu kebaikan kepadanya, dia akan menerimanya dengan baik.
4. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas balik persahabatan kamu.
5. Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya dia akan membantu kamu.
6. Jika dia melihat sesuatu yang tidak baik daripada kamu, dia akan menutupnya.
7. Jika dia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripada kamu, dia akan menghargai atau menyebut kebaikan kamu.

Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu akan teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat akan kematian…

ilalliqa'wassalam....

Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)