Wednesday, March 16, 2011

Mesej yang sibuk nak pakai RANTAI..(^_^)



salam..apa khabar sume??haih..xtaw la...mcm2..hehe


AMARAN KERAS!!:)
tonight,i want speak in "perak" language!please don't laugh at me!!


Salam semua!!!erm..malam2 camni...almost morning actually..hehe
xtaw nk tulis psl pa.....Spm tahun ni...wish me luck ea..
make doa for me and all my friends..

tengah2 mlm cmni...fikiran melayang-layang...
mencari satu topik yang ingin diluahkan
dituliskan dlm blog ana yg x seberapa ni...

erm...


pe ea??tadi petang dpt msej tntg radiasi disebabkan letupan loji nukleur di jepun
punye la ana sebarkan...laz2...dgr kat tv..tak dak apa pun...
relax sudah...insyaAllah negara kita tak kena radiasi berkenaan..


ha...baru dpt topik dia...


MESEJ BERANTAI






hampa nk pnggl msej bertali boleh,msej tali arus pun boleh
suka hati hampa la nak bahasakan mesej tu camna...


yg ana taw msej ni mesej yang disebar-sebarkan tanpa usul periksa..
main hantak ja...mcm ana tadi lah..bukan apa..dulu ana prnh dpt dan ana rasa mcm 
x betul ja..ana biak pi ja la msej tu...
skli brita tu btl plk....ana rasa mcm ala...pasai pa la ana x hntak tadi....
la ni,bila ana dpt msj mcm tu,ana sebarkan la..
dah..salah plk msej tu...macam2...


sebenarnya,,msej ni 50)50 la dia punya kesohihannya...
pasai pa,ada yg hntak msej tu skdr maen2 ja...ada yg betui...so..
apa2 pun..hampa semua termasuk diri saya,perlu berwaspada dgn msej2 sedemikian rupa..
yg dok hantak msej tu,jgnla hang pi putak belit lagi msej tu...
jadi mcm2 sat gi,,bru hang taw...


erm....tu ja kot...xdak pa nk ckp dah...hari pun dah mlm...cek nk tidok la..
dok  pikiak lagi ni esok nk wt pa...nk pi mana...cek nk CUTI!!!(pi holiday)
tapi..abg2 kakak suma x balik...cuti ni menyulam saja la....hampa taw dak menyulam padi tu apa
dia??kompem xtaw ni....yg taw TAHNIAH!


yg xtaw,ha..meh ramai2 pakat singgah umah cek..dok tanam padi kat bendang..
nyulam tu mcm tanam padi jugak la...method nya adlh menggunakan
kuku kambing...xtaw kuku kambing apa dia??bukan kuku kambing hidup tu...
nak taw...pi carik sendiri kat internet....yg taw tu lagi sekali TAHNIAH!!


apa2 pun...doktor nk habak mai kat hampa..
cuti2 ni jaga keselamatan..jaga kesihtan..jgn stress2...jangan tension2...
relax dan luangkan masa brsama kluarga trCINTA..!:)


cikgu pun nk habak mai...
kerja sekolah jgn lupa buat....jgn dok cuti ja..ok??


ini sedikit renungan untuk semua..!!(^_^)ilalliqa'



Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setetes embun yang turun dari langit, bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus, tumbuhlah oleh karena embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur, di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.


Hamka




Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)