Saturday, May 29, 2010

Suara ku berharap kau dapat memaafkan




Assalamualaikum.....
erm..tiba2 je nak lyan lagu ni....
ya Allah...tabahkan hatiku Ya Allah.....kenapa ada yang tak percaya??sikap kita kah membuatkan orang tak percaya pada kita....
pada sahabat ana jika ada yang membaca ini...maafkan ana...ana tak sanggup nak menipu anti...trust me k?

erm....EXAM....
talk about exam......
actually exam is around the corner...
juz 5 or 6 subject left.....ya Allah...bantu ana......

nak cepat cuti je ni...nnti cuti nk catch up blk sbject2 yg x dpt tu....
pas2,,,cuti2 malaysia la....
he2..
tapi abang sume x blk...keje n sorang lagi kat u..
x dpt nk blk....
gi ngn parent and kakak je kot....
nak cuti2...nak cuti jgk....hehe

erm...rindu nye...
kat kawan2 ana....yang da pindah...
ukhti atikah,umi n fatin...

erm...ok la...smpai sini je ana dpt tulis...nnt ada rezeki ana sambung lagi...
wassalam....wa illalliqa'..




Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)

Monday, May 17, 2010

wanita ni macam apa ye??



wanita ibarat epal~~



Wanita ibarat epal…Epal yang tidak berkualiti amat mudah diperoleh kerana ia berguguran di tanah..,TAPI epal yang tak mampu dibeli berada dipuncak..susah dipetik susah digapai..Terkadang epal itu risau, Kenapa diriku belum dipetik?Lantas ia merendahkan martabatnya dan menggugurkan diri menyembah tanah..,Sedangkan ia sebenarnya telah Allah jadikan begitu tinggi martabatnya…hingga tiada siapa yang berani memetiknya..Hanya pemuda yang benar-benar hebat sahaja yang mampu..Mungkin bukan di dunia tetapi di akhirat..? Biarlah jodoh bukan di dunia asalkan cinta Ilahi menanti…Allah berfirman:
“Ketika aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan. “aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya.“aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetaptegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak- anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakitiny aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungihatinya.”
“aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya. aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.”“Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada.”

Rasulullah bersabda,

"Bila seorang wanita solat lima waktu, puasa di bulan Ramadhan, menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka akan memasuki syurga dari pintu mana saja yang dikehendaki." [4]

Wahai wanita! Jadilah kamu isteri yang solehah.Jika kamu taat, indahlah hidup kamu dan bahagialah juga kamu di dunia dan akhirat...


Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)

Sunday, May 2, 2010

C.I.N.T.A...


Cintailah Illahi

Rasa cinta.....

Adalah satu anugerah tuhan pada hambaNya

Dan kerananya manusia sanggup apa saja

Asalkan dia memiliki apa yang dicita

Kerna cinta

Sanggup berkorban apa saja, harta dan nyawa

Setiap detik hanya memikirkan tentang si dia yang tercinta

Ingin bersama sepanjang masa

Tetapi pastikah cintamu dihargai

Mungkinkah si dia ?kan tetap setia

Setelah kau serah jiwa dan ragamu

Mungkinkah kau pastikan tidak kan dihancurkan

Jika engkau mencintai bunga

Sedarlah engkau bunga itu akan layu

Jika engkau cintakan manusia

Sedarlah suatu hari dia akan pergi

Jika engkau mencintai harta

Harta itu nanti kau akan tinggalkan

Jika engkau cintakan Ilahi

Hanya Dia yang akan kekal abadi

Cintailah Ilahi.........
Cintailah Ilahi....
itu cinta hakiki....
cinta kekal abadi...
....CINTAILAH ILAHI.........


Semoga mendapat ibrah dari post ini.ilalliqa' :)